ماساژ درمانی یا ماساژ تراپی تکنیکی تخصصی است که در آن درمانگر با لمس بدن بیمار بافت های عضلانی نرم را آزاد و درمان می کند. ماساژتراپیست با ماساژ بیمار فشار و تنش عضلات او را کم کرده و باعث افزایش جریان خون در ناحیه آسیب دیده می شود. ماده اندورفین در بدن نقش یک نوع مسکن دارد. فرایند ماساژ باعث آزاد شدن ماده اندورفین در بدن می شود طی دهه گذشته در دنیا توجه خاصی به متد درمانی ماساژ شده است و این علم کهن که در ایران و مصر باستان جایگاه خاصی داشته است دوباره جای خود را در مراکز پزشکی باز کرده است. باید این را بدانید که ماساژتراپی می تواند به عنوان یک روش مکمل  همراه با سایر درمان های توانبخشی(کاردرمانی و فیزیوتراپی)مطرح گردد و به هیچ عنوان جایگزین درمان اصلی نخواهد بود ماساژ افلوراژ،فریکشن،ماساژهای ضربه ای یا پرکاسیو و ماساژ پتریساژ از جمله تکنیک های مختلف ماساژ در درمان های توانبخشی هستند. در بخش ماساژ تخصصی توانبخشی در کلینیک قادریان خدمات ماساژ در حیطه های زیر انجام می گیرد:
  • ماساژتراپی در کودکان فلج مغزی
  • ماساژتراپی در کودکان با مشکلات حسی
  • ماساژتراپی جهت بهبود تن آگاهی و افزایش هماهنگی حرکتی در کودکان با مشکلات حسی _ حرکتی
  • ماساژدرمانی در درد های عضلانی و آسیب های ارتوپدی
ماساژ درمانی چه مزایایی دارد؟ تجربه نشان داده است که ماساژ یک درمان مؤثر برای کاهش استرس، درد و تنش عضلانی است.از جمله تاثیرات مثبت ماساژ می توان اثر بر روی دستگاه گردش خون،عروق لنفاوی،دستگاه عصبی،ایجاد رفلکس های پوستی و تاندونی ،تسکین درد،ایجاد نرمی و آرامش در عضلات،تعدیل کارگیرنده های عصبی و بر طرف کردن چسبندگی های پوستی و بافتی در آسیب ها را نام برد. درحال حاضر در کلینیک قادریان انواع تکنیک های ماساژتراپی توسط متخصصین کاردرمانی در این زمینه ارائه می گردد. جهت مشاوره و درمان با شماره های کلینیک تماس حاصل فرمایید.۰۲۶۳۲۷۱۷۳۳۷_۰۹۳۳۱۸۵۳۹۱۸